Doprava zdarma  Při objednávce nad 3 500 Kč doprava zdarma.

Já mám, kdo má? Peníze 2

Kód: ARD02165

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Dostupnost: Skladem
Dodací lhůta: 2-5 dní
Stará cena: 265 Kč
207 Kč
+ -

Komu je hra určena?

Hra je ideální zejména pro děti 2. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 100. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.

Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.

Produkt obsahuje:

  • 45 hracích karet + dárek
  • pravidla + nápady k dalšímu využití
  • úžasně praktická krabička

Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 100,-.

Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. 

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 

Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:

  • orientovat na číselné ose do 100
  • sčítat a odčítat do 100 (písemně i zpaměti)
  • dopočítávát do 100
  • rozložit číslo na desítky a jednotky
  • porovnávat čísla do 100
  • zaokrouhlovat na desítky
  • poznat vzhled jednotlivých mincí
  • používat mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50
  • počítat s mincemi do 100 korun

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).

Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 81?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož mince dávají součet 81, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 23?“).

Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:

Dítě si vybere  jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly: 

  • napíše počet desítek a jednotek
  • písemně sečte / odečte obě čísla 
  • napíše číslo předcházející a následující hodnotě mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
  • zaokrouhlí obě čísla na desítky 
  • dopočítá, kolik chybí do 100 pro každé z čísel

Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly: 

  • ze všech karet vytvoří řetěz (mince x číslo)
  • znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
  • sečte mince na příslušných kartách a zapíše výsledek

Aktivity pro skupinu:

  • Desítky a jednotky: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 5 desítek a 3 jednotky. Kdo má 3 desítky a 5 jednotek?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 35.
  • Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 32. Kdo má číslo, které je o 9 větší než 80?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 89.
  • Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 72.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 54 + 7?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 61. 
  • Hledám kartu: Vypíšeme si z karet všechna čísla, která hra obsahuje. Hráči reagují na pokyny zadavatele. Příklad zadání: „Hledám kartu, která má tuto hodnotu: 2 desetikoruny a 2 pětikoruny.“ Tedy hledá kartu, na které je celková hodnota mincí 30. Reaguje hráč, který má znázorněnou hodnotu 30 např. takto: 1 dvacetikoruna a 1 desetikoruna. 
  • Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet mincí mezi 50 a 55, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího. 
  • Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu. 
  • Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady. 
  • Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. 
  • Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice. 
  • Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 10 (10–20, 20–30, ...), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu mincí. 

Komu je hra určena?

Hra je ideální zejména pro děti 2. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 100. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.

Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.

Produkt obsahuje:

  • 45 hracích karet + dárek
  • pravidla + nápady k dalšímu využití
  • úžasně praktická krabička

Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 100,-.

Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. 

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 

Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:

  • orientovat na číselné ose do 100
  • sčítat a odčítat do 100 (písemně i zpaměti)
  • dopočítávát do 100
  • rozložit číslo na desítky a jednotky
  • porovnávat čísla do 100
  • zaokrouhlovat na desítky
  • poznat vzhled jednotlivých mincí
  • používat mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50
  • počítat s mincemi do 100 korun

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).

Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 81?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož mince dávají součet 81, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 23?“).

Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:

Dítě si vybere  jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly: 

  • napíše počet desítek a jednotek
  • písemně sečte / odečte obě čísla 
  • napíše číslo předcházející a následující hodnotě mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
  • zaokrouhlí obě čísla na desítky 
  • dopočítá, kolik chybí do 100 pro každé z čísel

Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly: 

  • ze všech karet vytvoří řetěz (mince x číslo)
  • znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
  • sečte mince na příslušných kartách a zapíše výsledek

Aktivity pro skupinu:

  • Desítky a jednotky: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 5 desítek a 3 jednotky. Kdo má 3 desítky a 5 jednotek?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 35.
  • Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 32. Kdo má číslo, které je o 9 větší než 80?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 89.
  • Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 72.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 54 + 7?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu mincí 61. 
  • Hledám kartu: Vypíšeme si z karet všechna čísla, která hra obsahuje. Hráči reagují na pokyny zadavatele. Příklad zadání: „Hledám kartu, která má tuto hodnotu: 2 desetikoruny a 2 pětikoruny.“ Tedy hledá kartu, na které je celková hodnota mincí 30. Reaguje hráč, který má znázorněnou hodnotu 30 např. takto: 1 dvacetikoruna a 1 desetikoruna. 
  • Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet mincí mezi 50 a 55, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího. 
  • Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu. 
  • Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady. 
  • Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. 
  • Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice. 
  • Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 10 (10–20, 20–30, ...), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu mincí. 
 
*
*
*
Materiál
Papír Karton
Předmět ZŠ
Matematika Občanská výchova
Rozvíjí se
Orientace Vědomosti
Určeno pro
Holka Kluk
Věk
Od 8 let Od 9 let Od 7 let
Určeno pro školu
3. třída ZŠ 2. třída ZŠ
S čím potřebujete pomoci?
Počítání Logika Soustředění a postřeh
Další oblíbené a podobné produkty

Já mám, kdo má? Peníze 3

265 Kč 207 Kč

Já mám, kdo má? Peníze 4

265 Kč 207 Kč

Vyjmenovaná slova seznam

43 Kč

Vyjmenovaná slova

207 Kč

Já mám, kdo má? Hodiny

265 Kč 207 Kč

Já mám, kdo má? Zlomky

385 Kč 301 Kč

Domino: Peníze do 20 Kč

85 Kč 67 Kč

Pádové otázky. Sada k procvičování

353 Kč