Bystré hlavičky aneb malí matematici

Dostupnost: Skladem
Kód: INF02956
Dodací lhůta: Ihned
215 Kč
195 Kč
decrease increase
Sdílet
Pracovní sešit Bystré HLAVIČKY aneb MALÍ MATEMATICI tvoří soubor 61 pracovních listů, které jsou určeny pro pedagogy a děti mateřských škol, prvních ročníků základních škol a speciálních základních škol, ale také pro rodiče dětí ve věku přibližně 4 až 7 let.

Úlohy jsou zaměřeny na rozvoj aritmetických, geometrických představ a logického myšlení. Pracovní sešit obsahuje všechno, co by mělo dítě vědět před nástupem do základní školy. Využijí ho ale i prvňáčci.
Požadavky na výkon dětí v rámci aritmetických představ se zaměřují na rozvíjení číselných představ, děti obměňují vzestupnou a sestupnou číselnou řadu. Děti zjišťují počty předmětů a řeší jednoduché úlohy související s počtem – číselné operace, kde se odebírá, dává dohromady a rozděluje.
V rámci rozvíjení geometrických představ se požadavky na výkon dětí zaměřují na orientaci v prostoru a rovině, dále na poznávání geometrických útvarů – rovinných i prostorových – a na seznamování se s problematikou měření, porovnávání a uspořádání předmětů podle velikosti určeného rozměru (délka, výška, šířka, síla).
V souvislosti s rozvojem logického myšlení se děti setkávají s pravdivými i nepravdivými tvrzeními, s jednoduchými posloupnostmi zaměřenými na rozvíjení jejich algoritmického myšlení. Řeší jednoduché úlohy na vytváření skupin a třídění.

Pracovní listy v tomto sešitě jsou záměrně zpracované velmi jednoduše, aby pozornost dítěte byla koncentrovaná na porozumění zadání úlohy a její splnění, aby nebyla zbytečně rozptylovaná početnými ilustracemi či zbytečnými „ozdobami“, které děti odvádějí od tématu a cíle.

Pracovní sešit je převzat ze slovenského originálu Šikovné hlavičky alebo malí matematici. Autorkou je učitelka s 30letou praxí, autorka mnoha dalších metodických publikacích Jozefa Chocholáčková.

Co o pracovním sešitě napsala Mgr. Hanka Švejdová, učitelka mateřské školy se 40letou praxí, současně lektor vzdělávání v oblasti předškolní pedagogiky a dramatické výchovy?
"Měla jsem milou příležitost setkat se se zajímavým souborem pracovních listů slovenské autorky, a hlavně dlouholeté učitelky mateřské školy Jozefy Chocholáčkové s názvem BYSTRÉ HLAVIČKY aneb malí matematici. 
Nejen že jsem soubor s radostí prostudovala, ale současně samozřejmě vyzkoušela i s předškolními dětmi v praxi a konzultovala s předškolními pedagogy.
Zaujalo mě:
• rozdělení souboru do základních podoblastí matematické pregramotnosti (aritmetické
• představy, geometrické představy, logické myšlení)
• jednoduchost pracovních listů, které nejsou přezdobené, jsou vyjádřené jednoduchou kresbou
• přispívající k soustředění dítěte na naplnění zadání
• volba zajímavých a nevšedních námětů
• pestrost vybraných námětů, sledujících mnoho důležitých oblastí matematické pregramotnosti,
• např. zajásala jsem nad pracovními listy, které jsou zaměřené na práci se čtvercovými sítěmi,
• které jsou v některých mateřských školách trochu opomíjeny atd.
• „otevřenost“ pracovních listů, kde lze přijmout princip a pozměnit motivaci dle potřeby i ročního období"
 
Mgr. Hanka Švejdová
Pracovní sešit Bystré HLAVIČKY aneb MALÍ MATEMATICI tvoří soubor 61 pracovních listů, které jsou určeny pro pedagogy a děti mateřských škol, prvních ročníků základních škol a speciálních základních škol, ale také pro rodiče dětí ve věku přibližně 4 až 7 let.

Úlohy jsou zaměřeny na rozvoj aritmetických, geometrických představ a logického myšlení. Pracovní sešit obsahuje všechno, co by mělo dítě vědět před nástupem do základní školy. Využijí ho ale i prvňáčci.
Požadavky na výkon dětí v rámci aritmetických představ se zaměřují na rozvíjení číselných představ, děti obměňují vzestupnou a sestupnou číselnou řadu. Děti zjišťují počty předmětů a řeší jednoduché úlohy související s počtem – číselné operace, kde se odebírá, dává dohromady a rozděluje.
V rámci rozvíjení geometrických představ se požadavky na výkon dětí zaměřují na orientaci v prostoru a rovině, dále na poznávání geometrických útvarů – rovinných i prostorových – a na seznamování se s problematikou měření, porovnávání a uspořádání předmětů podle velikosti určeného rozměru (délka, výška, šířka, síla).
V souvislosti s rozvojem logického myšlení se děti setkávají s pravdivými i nepravdivými tvrzeními, s jednoduchými posloupnostmi zaměřenými na rozvíjení jejich algoritmického myšlení. Řeší jednoduché úlohy na vytváření skupin a třídění.

Pracovní listy v tomto sešitě jsou záměrně zpracované velmi jednoduše, aby pozornost dítěte byla koncentrovaná na porozumění zadání úlohy a její splnění, aby nebyla zbytečně rozptylovaná početnými ilustracemi či zbytečnými „ozdobami“, které děti odvádějí od tématu a cíle.

Pracovní sešit je převzat ze slovenského originálu Šikovné hlavičky alebo malí matematici. Autorkou je učitelka s 30letou praxí, autorka mnoha dalších metodických publikacích Jozefa Chocholáčková.

Co o pracovním sešitě napsala Mgr. Hanka Švejdová, učitelka mateřské školy se 40letou praxí, současně lektor vzdělávání v oblasti předškolní pedagogiky a dramatické výchovy?
"Měla jsem milou příležitost setkat se se zajímavým souborem pracovních listů slovenské autorky, a hlavně dlouholeté učitelky mateřské školy Jozefy Chocholáčkové s názvem BYSTRÉ HLAVIČKY aneb malí matematici. 
Nejen že jsem soubor s radostí prostudovala, ale současně samozřejmě vyzkoušela i s předškolními dětmi v praxi a konzultovala s předškolními pedagogy.
Zaujalo mě:
• rozdělení souboru do základních podoblastí matematické pregramotnosti (aritmetické
• představy, geometrické představy, logické myšlení)
• jednoduchost pracovních listů, které nejsou přezdobené, jsou vyjádřené jednoduchou kresbou
• přispívající k soustředění dítěte na naplnění zadání
• volba zajímavých a nevšedních námětů
• pestrost vybraných námětů, sledujících mnoho důležitých oblastí matematické pregramotnosti,
• např. zajásala jsem nad pracovními listy, které jsou zaměřené na práci se čtvercovými sítěmi,
• které jsou v některých mateřských školách trochu opomíjeny atd.
• „otevřenost“ pracovních listů, kde lze přijmout princip a pozměnit motivaci dle potřeby i ročního období"
 
Mgr. Hanka Švejdová
*
*
*
Filters
Sort
display