Kdo první najde zvíře do páru?
Trénujte postřeh a buďte rychlejší než soupeř!
Během hry se seznámíte nejen s cizokrajnými zvířaty, ale také s těmi, které běžně potkáváte u nás v přírodě.
Postřeh! využijtete nejen ve školách při rozvoji nové slovní zásoby, ale také při rodinném hraní.
Na hlaďoučkých a odolných kartách oceníte zejména dokonale realistické ilustrace.
Komu je hra určena?
Hru si oblíbí děti, které zajímá příroda. A také rodiče, kteří preferují pro své ratolesti pravdivé reálné obrázky.
Produkt obsahuje:
2 x 21 hracích karet pro dvě hry s různým obsahem (místní a cizokrajná zvířata)
10 přehledových karet s nástroji a symboly - přece vás v tom nenecháme :-)
základní pravidla a herní varianty
Seznam použitých ilustrací:
Místní zvířata:
domácí (koza, ovce, kohout, slepice, pes, kočka, prase, kráva, osel, kůň, králík, krocan)
lesní (liška, jezevec, vlk, medvěd, veverka, jelen, strakapoud, ještěrka, ježek)
Cizokrajná zvířata:
zebra, lev, velbloud, plameňák, koala, chameleon, papoušek, nosorožec, slon, tygr, panda, klokan, pštros, šimpanz, gorila, tapír, hroch, levhart, žirafa, bizon, lední medvěd)
Pravidla:
Princip hry
V jakékoliv uvedené hře jde o to najít stejný obrázek na dvou kartách. Začněte vždy s tím, že zvolíte jednu variantu karet (místní, nebo cizokrajná zvířata). Karty jednodušše rozdělíte podle jiného odstínu zelené na jejich zadní straně.
Zahoď!
Karty rozdejte mezi všechny hráče. Přebývající kartu (nebo kartu nejmladšího hráče) položte na stůl, aby ji všichni viděli.
Kdo vidí shodný obrázek na své a středové kartě, pojmenuje ho a odloží kartu na středový balíček. Odložit ji může jen ten, kdo jako první řekl jméno zvířete.Vyhrává hráč, který se jako první zbaví všech svých karet.
Ber!
Rozdejte každému hráči po jedné kartě. Zbývající nechte obrázkem vzhůru jako středový balíček.
Kdo vidí shodný obrázek na své a středové kartě, pojmenuje ho a kartu ze středového balíčku vezme k sobě. Vyhrává hráč, který má na konci hry nejvíce
karet.
Všichni proti všem!
Karty rozdejte mezi všechny hráče. Přebývající kartu si vezme nejstarší hráč.
Hráči si všechny své karty položí na hromádku obrázkem vzhůru a přikryjí rukou, aby je nikdo před začátkem hry neviděl.
Po odpočtu 3-2-1-teď hráči odkryjí své hromádky karet, aby na ně ostatní viděli. Svrchní kartu ze svého balíčku si vezmou do ruky.
Všichni se souběžně snaží zbavit svých karet tak, že hledají obrázek z karty, kterou drží v ruce, na svrchní kartě balíčků ostatních hráčů.
Pokud někdo obrázek do dvojice najde, pojmenuje ho a položí kartu nahoru na balíček soupeře obrázkem vzhůru. Vyhrává hráč, který se jako první zbaví všech svých karet.
Přeskládej! (pro jednoho)
Připravte před sebe balíček karet obrázkem dolů. Jednu kartu položte na pravo od balíčku obrázkem vzhůru. Vezměte svrchní kartu z balíčku a otočte ji. Jakmile uvidíte stejný obrázek zvířete na obou kartách, pojmenujte ho. Kartu položte obrázkem vzhůru na vpravo vznikající balíček. Cílem je přeskládat karty z jedné strany na druhou.
Pokud chcete soutěžit, zmáčkněte na začátku hry stopky a zazávoďte si s časem. Jak dlouho vám to trvalo? Zkuste se v další hře zrychlit.
Kruh (pro malé hráče)
Na stůl vyskládejte karty obrázky nahoru tak, že vytvoří kruh. Počet karet zvolte s ohledem na věk hráče. Jednu kartu položte doprostřed kruhu obrázkem vzhůru.
Hráč postupně pojmenovává obrázek (na kartách po obvodu), který je shodný s obrázkem na kartě uvnitř kruhu. Pokud chcete soutěžit, můžou hrát dva hráči. Každýmá svůj kruh a závodí, kdo první „oběhne své kolo".
Co se děti naučí:
poznat a pojmenovat jednotlivá zvířata