Určení: pro 3. - 7. ročník
Využití: Tento námět byl použit při hodině Tv (překážková dráha) a jeho smyslem bylo, aby si žáci zapamatovali trasu oběhu krve, zvládli připravenou zátěž a prakticky si ukázali, jak se podílejí svaly, srdce a plíce na funkci krve v lidském těle. Starší žáci si mohou překážkovou dráhu předem připravit a s použitím činek, švihadel, sedů-lehů či cviků s míčem, zvýšit její náročnost. Další obměnou může být určení svalů, které při jednotlivých cvičeních zapojí. Rozvíjejí se zde dovednosti a vědomosti získané v prvouce, které žáci prakticky zkoušejí na svém vlastním těle. Znovu se žáci seznámí s pojmy oběh krve, okysličená a odkysličená krev, připomenou si orgány v lidském těle, které se na výměně podílejí.
Směřujeme ke kompetencím - aplikovat dovednosti a poznatky, popsat proces (děj), koncentrovat pozornost, prostorově se orientovat
Učivo - biologie člověka, části lidského těla, krevní oběh, dárcovství krve