Záměr celku: Autorské příběhy, pohádky a říkanky motivují děti k pohybovým činnostem spadákem.Pohybové hry jsou tvořivé, zábavné,důraz je současně kladen na vzájemnou spolupráci mezi dětmi, koordinaci pohybů. Náměty rozvíjejí také řeč, zásobu dětí ve spojení s pohybovou hrou. Hry propojují poslech pohádek, příběhů a pohyb s využitím padáku.
Činnosti: Pohybové hry s padákem, pohybové hry s doplňky a sportovními doplňky, poslechové činnosti, deklamace, rozhovor.
Výstupy: Být obratný a mrštný, pohybovat se koordinovaně, zvládat pohyb s látkovým padákem, spolupracovat s druhými, rozumět slyšenému a čtenému textu, pamatovat si slyšený text,deklamovattext,být tvořivý, mít radost ze společné hry a činnosti, zvládat jednoduchou dramatizaci pohádky/příběhu, mít
rozvinutou slovní zásobu, být mluvně pohotový.