Záměr celku: Příběhy o cestování na vodě opět s rodinou Znamenáčkových přinesou dětem při poslechu příhod nová dobrodružství, motivují děti k mnoha dalším činnostem i aktivitám a vedou děti k bližšímu poznání světa z pohledu techniky, vynálezů a strojů. Důraz je kladen na seznamování s novými fakty
a méně známými informacemi. Nedílnou součástí aktivit jsou také autorské básně. Důraz je současně nenásilně kladen i na rozvoj tvořivosti,pohybových dovedností, řeči a porozumění čteného textu.
Činnosti: Četba a poslech příběhů, deklamace, hry se slovy, didaktické hry a aktivity, pohybové hry a aktivity, výtvarné hry a aktivity, experimenty, pozorování.
Výstupy: Aktivně naslouchat, koordinovat pohyb s rytmem, být komunikativní, pohotově reagovat na otázky, dozvídat se nové věci, chovat se prosociálně, sladit pohyb s rytmem, mít základy pro práci s informacemi, sledovat příběh, porozumět čtenému textu, zacházet s různým výtvarným materiálem,
využívat tvořivě různé materiály, být tvořivý (tvořivá).