Záměr celku: Vzdělávací aktivita je zaměřena na rozvíjení specifického matematického myšlení, stanovuje požadavky na výkon dětí z problematiky logiky – na dosažení stanoveného cíle logicky uvažovat a svoje logické úvahy i adekvátně zdůvodňovat (argumentovat). Je zaměřena na rozvoj schopnosti objevit
a jednoduše popsat pravidlo posloupnosti a pokračovat dál ve vytvořené posloupnosti předmětů.
Činnosti: Předmatematické představy, výtvarné a pracovní činnosti, pohybové činnosti, skupinové činnosti.
Výstupy: Dokázat vytvořit/nakreslit podle daného vzoru (do 6 objektů) nebo pravidla jednoduchou posloupnost objektů; naučit se najít a jednoduše popsat pravidlo posloupnosti; pokračovat ve vytvořené posloupnosti předmětů nebo nakreslené posloupnosti obrázků; rozvíjet schopnost spolupracovat
ve skupinách, schopnost argumentovat; umět posloupnost vyjádřit verbálně i v grafické podobě.