Záměr celku: Příběhy o škole lze využívat k předčítání s dětmi, ale především se stanou motivací pro navazující aktivity a činnosti. Nenásilnou formou dětem přibližují pocity a prožitky dětí, které se poprvé chystají vstoupit do mateřské a základní školy. Mnohé děti se v příbězích poznají, především druhý příběh bude i připomenutím, že starší kamarádi MŠ opustili, a nabízí možnost si je připomenout. Současně lze tento příběh využít i v době před zápisem do základní školy, tento příběh a navazující aktivity napomáhá stmelování kolektivu v době adaptace nově příchozích dětí a seznamování s novým prostředím MŠ. Mimo jiné se stane i motivací pro rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti.
Činnosti: Poslech příběhů, deklamace básní a říkadel, pohybové hry a improvizace, smyslové hry, hry se slovy, zpěv písní, didaktické hry, výtvarné a grafomotorické činnosti.
Výstupy: Chápat důležitost vzájemných vztahů, vazeb a pocitu vzájemné sounáležitosti v rámci kolektivu v MŠ, aktivně naslouchat, být empatický, být komunikativní, prožívat společnou radost, projevovat se tvořivě, sledovat příběh, sladit pohyb a rytmus, zvládnout zacházení s výtvarným materiálem.