Omlouváme se - tento produkt již není k dispozici
RŮZ-025.15 Vzdělávání děti se speciálními
Vzdělávání děti se speciálními vzdělávacími potřebami a vzdělávání nadaných dětí
Záměr celku: V příspěvku je nastíněn problém edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Zabývá se teorií, která je podrobně rozepsaná, dále legislativou, která je v současné době v platnosti. Text nabízí návrh na vytvoření integračních podmínek pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve specifické skupině „nadaní“ a pro specifickou skupinu se dvojí výjimečností.
Tyto podmínky se dají aplikovat do plánování pro všechny typy škol a při tvoření individuálně vzdělávacího plánu je možné využít i pro speciálně pedagogická centra, která navrhují vytvoření plánu pro své klienty s přidruženým postižením. Příspěvek má pomoci pedagogům při integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. I když je práce zacílená na nadané děti, tak podmínky vzdělávaní a individuálně vzdělávací plán je vypracován univerzálně pro další skupiny dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Nabízí popis konkrétních strategií nadaných dětí a příklady vzdělávání zohledňující jejich vzdělávající potřeby v mateřské škole.
Činnosti: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace, inkluze, individuálně vzdělávací plán, legislativa v souvislosti s integračními trendy, podmínky integrace, edukace nadaného dítěte v mateřské škole.