RŮZ-014.2 Panenky, které pomáhají druhým

Výrobce: INFRA, s.r.o.
Kód: INF02006
Dodací lhůta: Ihned
14 Kč
decrease increase
Sdílet

Záměr celku: Zapojením do této akce se snažíme u dětí rozvíjet poznání, že ne všechny děti na celém světě se mají tak dobře jako ony – rodiče, oblečení, jídlo, školy apod. Rozvíjíme kamarádství na dálku – soucítit s kamarádem, který je daleko, ale potřebuje naši pomoc. Děti sice nedokáží ušít panenku, ale než je odešleme do Prahy, jsou panenky vystaveny ve třídě, povídáme si o tom, proč je rodiče vyrobili a jak budou pomáhat. Snažíme se v dětech probudit cit, který bude v jejich budoucím životě potřeba k tomu, aby dokázaly pomáhat druhým bez nároku na odměnu.

Touto akcí nevychováváme jenom děti, ale i rodiče. I rodiče vytvářejí panenku bez nároků na odměnu a děti mají možnost doma sledovat, kolik práce dá takovou panenku vytvořit. Často se stává, že maminka musí ušít ještě jednu panenku pro dcerku, jelikož se jí nechce vzdát. Děvčata mají možnost dívat se maminkám či babičkám pod ruce při šití, pletení, háčkování apod. a tím tak získávají první povědomí o ručních pracech, které dříve zvládalo každé děvče. V MŠ však nezůstává jen u vystavení. Panenky se bohatě využívají ve všech činnostech výchovně vzdělávacího programu.

Činnosti: rozhovory v komunitním kruhu – význam výroby panenek, sledování výroby panenky, společné aktivity s rodiči, námětové hry s panenkami

Výstupy: pojmenovat části lidského těla, procvičovat jemnou motoriku, rozvíjet řečové schopnosti, rozvíjet pozitivní city k sobě i druhým, rozlišovat společenské role, podporovat spolupráci, solidaritu, rozvíjet kamarádství, vytvářet povědomí o sounáležitosti se světem

Záměr celku: Zapojením do této akce se snažíme u dětí rozvíjet poznání, že ne všechny děti na celém světě se mají tak dobře jako ony – rodiče, oblečení, jídlo, školy apod. Rozvíjíme kamarádství na dálku – soucítit s kamarádem, který je daleko, ale potřebuje naši pomoc. Děti sice nedokáží ušít panenku, ale než je odešleme do Prahy, jsou panenky vystaveny ve třídě, povídáme si o tom, proč je rodiče vyrobili a jak budou pomáhat. Snažíme se v dětech probudit cit, který bude v jejich budoucím životě potřeba k tomu, aby dokázaly pomáhat druhým bez nároku na odměnu.

Touto akcí nevychováváme jenom děti, ale i rodiče. I rodiče vytvářejí panenku bez nároků na odměnu a děti mají možnost doma sledovat, kolik práce dá takovou panenku vytvořit. Často se stává, že maminka musí ušít ještě jednu panenku pro dcerku, jelikož se jí nechce vzdát. Děvčata mají možnost dívat se maminkám či babičkám pod ruce při šití, pletení, háčkování apod. a tím tak získávají první povědomí o ručních pracech, které dříve zvládalo každé děvče. V MŠ však nezůstává jen u vystavení. Panenky se bohatě využívají ve všech činnostech výchovně vzdělávacího programu.

Činnosti: rozhovory v komunitním kruhu – význam výroby panenek, sledování výroby panenky, společné aktivity s rodiči, námětové hry s panenkami

Výstupy: pojmenovat části lidského těla, procvičovat jemnou motoriku, rozvíjet řečové schopnosti, rozvíjet pozitivní city k sobě i druhým, rozlišovat společenské role, podporovat spolupráci, solidaritu, rozvíjet kamarádství, vytvářet povědomí o sounáležitosti se světem

*
*
*
Filters
Sort
display