Záměr celku: Článek pojednává o základním postupu při tvorbě či inovaci školních vzdělávacích programů v mateřských školách. Je souhrnem zkušeností s tvorbou školních vzdělávacích programů pro předškolní vzdělávání (dále také ŠVP PV) a jeho cílem je zveřejnit získané poznatky tak, aby mohly být dále využity při případné tvorbě či inovaci vzdělávacího programu školy. V textu jsou prezentovány základní požadavky ve vztahu k jednotlivým kapitolám ŠVP PV tak, jak jsou stanoveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (VÚP, Praha 2004).
Na základě praktických poznatků jsou také uvedena další užitečná doporučení, která mohou být při práci na vzdělávacím dokumentu využita. Text může sloužit především k ujasnění a uvědomění si problematických oblastí v jednotlivých kapitolách ŠVP PV. Klíčové pojmy: RVP PV, ŠVP PV, školský zákon č.561/2004 Sb., audit ŠVP PV