Určení: pro 1. ročník
Využití: Jedná se o metodu, která využívá prvky dramatiky k atraktivnímu poučení dětí o bezpečnosti ve třídě, škole či jiných školních akcí (výlet). Důraz je kladen na vlastní nápaditost a informovanost dětí, které skrze malé zajíčky vymýšlejí bezpečnostní pravidla, která je třeba dodržovat. Aktivní účast dětí na vytváření bezpečnostních pravidel vychází z myšlenky, že pravidla, která děti vymýšlejí samy, budou také lépe respektovat a chápat jejich skutečný význam. Metoda vychází z prvků dramatiky, proto využívá a rozvíjí mnohé dětské dovednosti a schopnosti. Děti jsou vedeny ke spolupráci, kdy společně vymýšlejí pravidla. Dochází k osvojení si možnosti svobodně vyjádřit svůj názor. Zároveň jsou děti tímto cvičením vedeny ke schopnosti umět naslouchat druhým. Ocenit názor druhých a respektovat ho, nebo naopak vyjádřit svůj nesouhlas. Dále dochází k využití dětské fantazie a rozvoji empatie, neboť se děti snaží vcítit do role zajíčka, který by si mohl i ublížit.
Směřujeme ke kompetencím - vytvářet pravidla
Učivo - pravidla bezpečného chování