Určení: pro I. stupeň
Využití: Projekt zaměřený na dopravní výchovu – správné chování na chodníku a silnici, poznávání dopravních prostředků, dopravních značek, jak řešit situaci, když se dítě stane svědkem dopravní nehody. Žáci si zopakují a procvičí správné chování na ulici a při přecházení silnice. Připomenou si funkci semaforů a dopravních značek. Seznámí se s dalšími dopravními značkami a jejich významem. Naučí se, jak se zachovat, pokud se stanou svědkem dopravní nehody. Celá aktivita je vytvořena jako projekt, který zahrnuje různé činnosti od čtení s porozuměním textu, přes práci s pracovními listy, vyhledávání dvojic obrázek – pojem, dramatizaci až k formulaci vlastních myšlenek a jejich zápisu. Projekt lze využit též k procvičení rýsování úseček, v rámci pracovních činností lze navázat modelováním. Některé části projektu plní děti ve skupinkách, takže se učí spolupráci a vzájemnému naslouchání. Projekt je možné zařadit kdykoliv během školního roku, nejlépe však v jarním období. Obsah projektu koresponduje především s učivem prvouky – oblast dopravní výchova.
Směřujeme ke kompetencím - číst s porozuměním, porovnávat dopravní značky, bezpečně se chovat na ulici
Učivo - dopravní značky