Záměr celku: Tento příspěvek vychází z myšlenky a způsobu vzdělávání, že bychom my
pedagogovédětem nemělinovéinformacepředkládatjakohotovouvěc, nýbrž
bychom je měli nechat, ať ony samy si přijdou na to, proč a jakým způsobem
funguje či se chová daná věc, skutečnost… Vycházíme ze zkušenostního,
prožitkového učení. Děti se učí o věcech přemýšlet, učí se bádat, objevovat,
experimentovat s různými jednoduchými pokusy.
Činnosti: Pokusy a experimenty; vyslovení hypotéz; zkoušení, experimentování;
vysvětlení pokusu jevu.
Výstupy: Aktivně naslouchat, přicházet s vlastními nápady, vyjadřovat myšlenky
a nápady, spolupracovat, experimentovat; myslet kreativně, popsat situaci,
rozvíjet logické myšlení; odhalovat podstatné znaky a vlastnosti, získávat další
poznatky o materiálech; rozvíjet soustředění a pozornost dítěte; rozvíjet
jemnou motoriku, smysl