Záměr celku: Příspěvek je zaměřený nejen na stimulování myšlení dítěte s následným uvědomováním si různých alternativ řešení, jejich výhod, nevýhod a důsledků pro zainteresované, ale i na morální uvažování dítěte. Prostřednictvím příběhu mají děti možnost poznávat, porovnávat a pojmenovat druhy jedlých a jedovatých hub.
Činnosti: Grafomotorické cvičení, hádanky, básničky, rozlišování hub; činnosti s výtvarným materiálem, modelování, kresba, malba, skládání z papíru; poslech motivačního příběhu, dramatizace příběhu, fixování správného modelu chování; kooperativní hry, rozhovor s dětmi; námětové hry, aktivity ovlivňující zdraví a bezpečnost člověka.
Výstupy: Aktivně naslouchat, aktivně používat nová slova, naučit se zpaměti krátké texty; orientovat se v prostředí kolem sebe, osvojit si poznatky o přírodě, rozlišovat jedlé a jedovaté houby, rozvíjet pozitivní city k přírodě; kooperativní činnost ve dvojicích a skupině, pohotově reagovat na otázky, dodržovat předem stanovená pravidla; mít povědomí o způsobech ochrany zdraví a bezpečí, chovat se citlivě a ohleduplně, uvědomovat si nebezpečí, rozlišovat, co prospívá, nebo škodí zdraví, pojmenovat části těla.