Hry pro rozvoj předmatematických představ u dětí předškolního věku I
Záměr celku: Jedná se o soubor hravých činností inspirovaných známými říkankami. Ty plní nejen funkci motivační, ale jsou zároveň zdrojem aktivizujících námětů k vytváření předmatematických představ a jejich praktického využití. Hry dávají příležitost k formování mnoha stránek osobnosti dítěte. Tím, že jsou založeny na manipulaci, rozvíjejí jemnou motoriku a podněcují koordinaci ruky a oka, podporují logické uvažování, tvořivý přístup, paměť? a pozornost a jsou vítaným tréninkem představivosti a schopnosti „umění vidět“. Většina námětů sleduje uplatňování integrovaného způsobu naplňování výchovných složek Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Činnosti: Práce s pracovními listy, manipulaení činnosti a třídění drobných předmětů, stříhání, lepení, pohybové aktivity, sestavování předmětů podle pravidel.
Výstupy: Rozvíjet komunikativní dovednosti, vzájemnou spolupráci, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti (číslovky základní i řadové), umět porovnávat, poznat více, méně, stejně, první, poslední, prostorové pojmy nahoře, dole..., dokázat třídit podle daných kritérií, umět pracovat s tabulkou, chápat geometrické pojmy, rozvíjet představivost, zručnost, technické dovednosti, tvořivost, pracovat podle modelu, soustředit se na činnost, vyhledávat a třídit informace, vytvářet postoje k řešení problémů, rozvíjet logické myšlení.