F-023.2 Není nutné měřidlo, stačí dvacet kamarádů!
Určení: pro 6. - 9. ročník
Využití: Verifikace a formování správné představy o míře základní jednotky fyzikální veličiny popisující měřitelné vlastnosti těles (a také fyzikální veličiny čas). Využití této představy při určování kvantity fyzikální veličiny formou odhadu. Ztotožnění žáků s důvody potřeby opakovaného měření fyzikálních veličin. Seznámení žáků se základními pojmy a metodami matematické statistiky (aritmetický průměr, závislost rozdílu aritmetického průměru a skutečné hodnoty fyzikální veličiny od počtu naměřených – odhadnutých hodnot, Gaussovo rozdělení, relativní odchylka).
Směřujeme ke kompetencím - odhadovat velikost fyzikálních veličin, přesně měřit fyzikální veličiny, kriticky porovnávat své odhady s naměřenými hodnotami, diskutovat, být tolerantní
Učivo - fyzikální veličiny, aritmetický průměr, základy matematické statistiky