Určení: pro 6. - 9. ročník
Využití: Těžištěm této aktivity je zaměření na rozvoj komunikačních schopností (vyhledávat informace) a interpersonálních schopností (diskutovat, vést diskuzi o odborném problému) žáků. Obsahově propojuje vzdělávací oblast Člověk a příroda a Mediální výchovu. Žáci se učí vybírat fakta a vědomosti potřebné k vysvětlení jevů z běžného života a použít jednoduché strategie vědeckého zkoumání. V aktivitě se aplikuje čtenářská strategie KWL (What you know – what you want to know – what you learned (co o tématu už vím - co bych chtěl vědět – co jsem se naučil) pro podporu aktivního učení se.
Směřujeme ke kompetencím - číst odborný text, diskutovat o odborném problému v panelové diskusi, obhájit stanovisko, rozlišit argumenty od osobních názorů, prezentovat možné následky
Učivo - vlastnosti kapalin, plynů, pevných látek, fyzikální veličiny v reálném kontextu (objem, hmotnost, hustota), chování těles v kapalinách, teplota, změna skupenství látek