Určení: pro 3. - 5. ročník
Využití: Veršované hádanky patří do té skupiny školních aktivit, které přinášejí dobrou zábavu i poučení. V libovolném předmětu si můžete zvolit několik klíčových slov z právě probíraného učiva a následně je sami nebo společně s dětmi zakomponovat jako „skrývačky“ do jednoduchých říkanek. Děti při tvorbě či pozdějším řešení ani nepostřehnou, že si při tom prakticky ověřují základní informace o verších, rýmech a rytmu, že rozvíjejí slovní zásobu a učí se tvořivě myslet. Když si ještě povedené říkanky v hudební výchově doplníme o improvizovanou melodii a doprovodíme je pohybem, dostanou mnohem širší uplatnění, než by se na první pohled zdálo. Vyučující je totiž mohou zařadit místo relaxační chvilky v kterémkoliv vhodném okamžiku, použít je k motivaci nebo z nich udělat předěl mezi různými formami práce. A to je někdy pomoc k nezaplacení.
Směřujeme ke kompetencím - aktivně muzicírovat, aktivně naslouchat, aktivně tvořit, řešit problém, spoluprožívat
Učivo - čtení s porozuměním, přednes veršů, rytmus, rým, pohybová výchova, improvizace