Určení: pro 2. ročník
Využití: Využijeme v dvouhodinovém bloku českého jazyka. Můžeme tak vhodně propojit všechny jeho části, tedy komunikační a slohovou výchovu a literární výchovu. S popisem zvířete, který děti během tohoto bloku vytvoří (viz níže), pak mohou dále aktivně pracovat v jazykové výchově.Metoda podporuje plynulé čtení s porozuměním, rozvíjí správnou výslovnost, dýchání a tempo řeči. Žáci se učí dodržovat základní pravidla rozhovoru, využívat verbální i neverbální prostředky komunikace, napsat věcně i formálně správně jednoduchý popis. Podporuje schopnost promlouvat k druhým lidem, ale také ostatním porozumět, vhodně na ně reagovat, účinně se zapojovat do diskuse, obhajovat svůj názor a vhodně argumentovat. Podstatné je i využívání dechových a hlasových cvičení jako přípravu pro četbu a práci s hlasem.
Směřujeme ke kompetencím - číst s porozuměním, dramatizovat, diskutovat
Učivo - bajka, zvířata (prostředí), pravidla komunikace