Určení: pro 6. - 7. ročník
Využití: Jednalo se o dlouhodobější projekt, věnovali jsme mu téměř 2 měsíce. Vzájemně se prolínaly činnosti z literatury, mluvnice a slohu. Vycházeli jsme hlavně z čítanky pro 7. ročník, nakladatelství Fraus, mluvnické učivo jsme zpracovávali přímo z uvedených knih. Při opakování – znaky pohádek, tvoření slov, příslovce, charakteristika, rozvíjení slovní zásoby, porozumění textu, dramatizace pohádek.
Směřujeme ke kompetencím - pracovat ve skupinách, dramatizovat, tvořivě psát, porozumět textu, vnímat hudbu, rytmus, formulovat názor, rozvíjet rytmické cítění, rozvíjet představivost, hodnotit svou práci
Učivo - pohádka klasická, moderní, spisovatelé pohádek, N. A. Rimskij – Korsakov – Šeherezáda, charakteristika vnější a vnitřní, přirovnání, rčení, synonymum, slova složená, stavba slova, druhy adjektiv, stupňování, přechylování, mluvnické kategorie sloves, příslovce – druhy, stupňování, příslovečné spřežky, rod činný a trpný, autor, dramaturg, režisér, kostýmy, kulisy