Určení: pro 8. - 9. ročník
Využití: Hra Milý deníčku má za cíl žáky upoutat a aktivizovat v hodině českého jazyka. Text je napsán tak, aby se s ním žáci co nejvíce ztotožnili. Jedná se o záznam z deníčku dívky, která udělala přijímací zkoušky na vysněnou střední školu. Hra vede žáky k trpělivosti, empatii, logickému myšlení a především k cílenému využití poznatků z českého jazyka. Žáci se seznamují s citátem, který napsal Leonardo da Vinci a dozvídají se základní údaje o jeho osobě. Hlavní využití hry spadá do českého jazyka, je však naplněno několik mezipředmětových vztahů: RV a OV: dotýká se témat: Moje životní cíle, Překonávání překážek,Volba povolání. D, VV: Dílo Leonarda
Směřujeme ke kompetencím - analyzovat text, uplatnit poznatky, logicky myslet, trpělivě pracovat
Učivo - mluvnice, deník, Leonardo da Vinci, volba povolání, přijímací zkoušky