Určení: pro 1. - 2. ročník
Využití: Dysgrafici v běžné třídě ZŠ se často projevují jako žáci s nedostatky v psaném projevu a jejich práce je provázená různými neúspěchy, které se odrážejí v další činnosti. Gramatická cvičení a diktáty jsou pro ně stresovým faktorem. Vlastní proces psaní je pro dysgrafika těžší než samotný proces čtení. Čtením žák poznává, psaním tvoří. Čtení a psaní spolu souvisí. Cílem následujících cvičení není rychlost psaní, ale jeho kvalita, dále rozvoj pozornosti, jemné motoriky, koordinace, rozvoj schopnosti rozeznat detaily a umět je používat nejen při čtení, ale i v psaném projevu (transformace slyšeného, vidiného, řečeného slova do grafomotorické činnosti - písma). Výhodou těchto cvičení je, že žák nepracuje pod časovým stresem, přizpůsobuje se svému vlastnímu pracovnímu tempu, které se nenásilnou formou zrychluje - pravidelným cvičením za pomoci speciálního pedagoga, dyslektické asistentky (popřípadě učitele, který je ochotný žákovi pomáhat a pravidelně s ním pracovat).
Směřujeme ke kompetencím - rychle psát, kvalitně psát, soustředit pozornost, použít jemnou motoriku, koordinovat
Učivo - abeceda, psaní písmen, psaní slov, čtení písmen, čtení slov