Určení: pro 1. - 9. ročník
Využití: Způsob procvičování, kdy žáci pracují s psaným textem, což je výhodné pro ty, kteří mají dobře vyvinuté zrakové vnímání a obrazovou paměť, je asi nejčastější. Proto tento způsob zkouším obměňovat a doplňovat dále popisovanou činností. Aktivita - nazvaná Zábavný diktát - umožňuje vyniknout především žákům s rozvinutou sluchovou percepcí. Práce není založena tentokrát na vidění, ale na slyšeném textu. (Vycházím z předpokladu, že se učitelé alespoň částečně pokoušejí znát učební typy svých žáků.) Pro žáky všech učebních typů je pak aktivita vhodná pro rozvoj sluchové pozornosti a soustředěnosti. Plněním konkrétně zadaného úkolu se také procvičuje preciznost a účelnost konané práce.
Směřujeme ke kompetencím - použít pravopis, pozorně vnímat, sebekontrola, vzájemně se kontrolovat, znát učební typy žáků, rozvíjet sluchovou percepci
Učivo - pravopis, druhy slov, základní skladební dvojice, abeceda