Doprava zdarma  Při objednávce nad 3 500 Kč doprava zdarma.

Já mám, kdo má? Peníze 3

Kód: ARD02166

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Dostupnost: Skladem
Dodací lhůta: 2-5 dní
265 Kč
+ -

Komu je hra určena?

Hra je ideální zejména pro děti 3. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 1000. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.

Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.

Produkt obsahuje:

  • 45 hracích karet + dárek
  • pravidla + nápady k dalšímu využití
  • úžasně praktická krabička

Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 1 000,-.

Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. 

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 

Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:

  • orientovat na číselné ose do 1000
  • sčítat a odčítat do 1000 (písemně i zpaměti)
  • rozložit číslo na stovky, desítky a jednotky
  • porovnávat čísla do 1000
  • zaokrouhlovat na stovky a desítky
  • poznat vzhled jednotlivých bankovek a mincí
  • používat bankovky a mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 500
  • počítat s bankovkami a mincemi do 1000 korun

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v bankovkách a mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).

Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 480?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož bankovky a mince dávají součet 480, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 972?“).

Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:

Dítě si vybere  jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly: 

  • napíše počet stovek, desítek a jednotek
  • písemně sečte / odečte obě čísla 
  • napíše číslo předcházející a následující hodnotě bankovek a mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
  • zaokrouhlí obě čísla na stovky a desítky 
  • dopočítá, kolik chybí do 1000 pro každé z čísel

Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly: 

  • ze všech karet vytvoří řetěz (bankovky a mince x číslo)
  • znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
  • sečte bankovky a mince na příslušných kartách a zapíše výsledek

Aktivity pro skupinu:

  • Řády: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 4 stovky, 8 desítek a žádnou jednotku. Kdo má 9 stovek, 7 desítek a 2 jednotky?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 972.
  • Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 162. Kdo má číslo, které je o 54 větší než 400?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 454.
  • Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 345.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 730 - 8?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 722. 
  • Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet bankovek a mincí mezi 100 a 200, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího. 
  • Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty bankovek a mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu. 
  • Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady. 
  • Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu bankovek a mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. 
  • Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice. 
  • Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 100 (100-200, 200–300, ...), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu bankovek a mincí.

Komu je hra určena?

Hra je ideální zejména pro děti 3. ročníku v období, kdy se rozvíjí počítání do 1000. Využijete ji však i v ostatních ročnících při opakování nebo upevňování učiva.

Mladší děti se učí znát hodnotu a vzhled jednotlivých mincí.

Produkt obsahuje:

  • 45 hracích karet + dárek
  • pravidla + nápady k dalšímu využití
  • úžasně praktická krabička

Na kartách jsou rozmístěné mince v horní a dolní části. Jedná se v součtu o částky do 1 000,-.

Princip hry je jednoduchý. Karty na sebe navazují podle příslušné částky peněz. 

Hru využijete jak ve skupině dětí, tak ve dvojici. Ale i jednotlivec může dělat různé aktivity, které jsou obsahem přibaleného návodu. 

Příjemný pevný papír vám nedovolí pustit karty z ruky. A velkou výhodou je, že se nedají jen tak lehce poškrábat a zmuchlat. Vydrží tak nápor i mladších sourozenců. 

Co se děti naučí:

  • orientovat na číselné ose do 1000
  • sčítat a odčítat do 1000 (písemně i zpaměti)
  • rozložit číslo na stovky, desítky a jednotky
  • porovnávat čísla do 1000
  • zaokrouhlovat na stovky a desítky
  • poznat vzhled jednotlivých bankovek a mincí
  • používat bankovky a mince v hodnotě 1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 500
  • počítat s bankovkami a mincemi do 1000 korun

Základní pravidla:

Všechny karty rozdejte mezi děti. Ty si je rozloží pohodlně před sebe. Nevadí, když je spoluhráči navzájem vidí. Na každé kartě má hráč hodnotu v bankovkách a mincích (já mám) a ve spodní části je pak zapsána číslicí odlišná hodnota (kdo má?).

Začíná ten, kdo dostal kartičku s úvodním textem „Já mám první kartu“. Použije tuto větu a pak se zeptá: „Kdo má 480?“, jak je uvedeno ve spodní části karty. Na dotaz reaguje hráč, jehož bankovky a mince dávají součet 480, a položí otázku podle spodní části karty (v tomto případě „Kdo má 972?“).

Karty na sebe navazují a vytvářejí řadu. 

Aktivity pro jednoho hráče:

Dítě si vybere  jednu kartu, do sešitu opíše obě čísla a splní následující úkoly: 

  • napíše počet stovek, desítek a jednotek
  • písemně sečte / odečte obě čísla 
  • napíše číslo předcházející a následující hodnotě bankovek a mincí, a vytvoří tak číselnou řadu
  • zaokrouhlí obě čísla na stovky a desítky 
  • dopočítá, kolik chybí do 1000 pro každé z čísel

Dítě může také použít více karet a splnit následující úkoly: 

  • ze všech karet vytvoří řetěz (bankovky a mince x číslo)
  • znázorní součet více karet pomocí papírových mincí a bankovek
  • sečte bankovky a mince na příslušných kartách a zapíše výsledek

Aktivity pro skupinu:

  • Řády: První hráč řekne podle své karty například: „Já mám 4 stovky, 8 desítek a žádnou jednotku. Kdo má 9 stovek, 7 desítek a 2 jednotky?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 972.
  • Větší/menší: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 162. Kdo má číslo, které je o 54 větší než 400?“ Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 454.
  • Početní úkoly: Hráč podle své karty řekne například: „Já mám 345.” Navazujícího hráče vyzve příkladem, který sám vymyslí podle čísla ve spodní části karty. “Kdo má 730 - 8?“. Pokračuje hráč, který má na kartě hodnotu 722. 
  • Vyvolávaná: Jeden je hlasatel, který dává úkol, ostatní sledují na kartě součet mincí. Hlasatel vyzve hráče například takto: „Kdo má součet bankovek a mincí mezi 100 a 200, udělá tři dřepy.“ Kdo má, provede činnost a stává se novým hlasatelem. Nastane-li situace, že by hlasatelů bylo více, buď hlasatel zúží možnosti, nebo vybere někoho dalšího. 
  • Od největšího: Vytvoříme skupiny po pěti nebo více hráčích. Každý má svou kartu. Hráči se seřadí vedle sebe podle hodnoty bankovek a mincí na svých kartách – od nejvyšší po nejnižší hodnotu. 
  • Pohyblivé řady: Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Každý má svou kartu, jejíž hodnotu zná. Hráči proti sobě si navzájem ukáží své karty. Spočítají hodnotu protivníka a porovnají s hodnotou na své kartě. Kdo má vyšší číslo, vyskočí, kdo má nižší číslo, provede dřep. Poté se řady o jedno místo posunou a přebývající hráč přejde na začátek řady. 
  • Větší bere: Karty rozdělíme na hromádky podle počtu hráčů. Hráči otočí karty z hromádky a sečtou hodnotu bankovek a mincí. Kdo má větší obnos, bere všechny vyložené karty a uloží si je dospod své hromádky. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem karet. 
  • Cvičíme: Každý hráč má svou kartu. Hráči chodí po třídě a náhodně vytvářejí dvojice. V dané dvojici vždy porovnají své karty, kdo má vyšší hodnotu, vzpaží, kdo nižší, udělá dřep. Poté si karty vymění a pokračují v hledání někoho dalšího do dvojice. 
  • Domečky: Karty s konkrétními charakteristikami, například rozmezí po 100 (100-200, 200–300, ...), rozmístíme do prostoru. Každý má jednu (či více) hrací kartu a hledá její domeček podle součtu bankovek a mincí.
 
*
*
*
Materiál
Papír Karton
Předmět ZŠ
Matematika Občanská výchova
Rozvíjí se
Orientace Vědomosti
Určeno pro
Holka Kluk
Určeno pro školu
4. třída ZŠ 3. třída ZŠ
Věk
Od 8 let Od 10 let Od 9 let
S čím potřebujete pomoci?
Počítání Logika Soustředění a postřeh
Další oblíbené a podobné produkty

Já mám, kdo má? Peníze 2

265 Kč

Já mám, kdo má? Peníze 1

265 Kč 226 Kč

Já mám, kdo má? Peníze 4

265 Kč

Já mám, kdo má? Hudební nástroje

265 Kč

Vyjmenovaná slova

245 Kč

Vyjmenovaná slova seznam

50 Kč

Já mám, kdo má? Zlomky

385 Kč

Čtenářské lekce I.

278 Kč